يوتيوب

20 أغسطس 2023

نشرة أخبار ماركيتنج بالعربى

نشرة ماركتنج بالعربي

يوتيوب

نشرة اخبار ماركتنج بالعربي الأسبوعية

في ماركتنج بالعربي بنقدم لك كل تحديث جديد، عشان عارفين انك مهتم تكون مواكب لكل تحديث بيحصل في عالم الـ Marketing بالعربي ولأن كل تحديث بيحصل في ثواني، عشان كده من خلال منصتنا، هتعرف كل جديد لأننا أول منصة عربية بتوضح معلومات عن مجال الـ ديجيتال ماركتنج بالعربي كل يوم. عشان كده هنوضح لك أهم التحديثات اللي حصلت الاسبوع ده:



‏ ‎يقوم واتس اب بإنشاء ملصقات بتقنية الذكاء الاصطناعي "AI Stickers" :


واتساب يسعى كل فترة باضافة مميزات جديدة تساعدك في تحسين تجربة الرسائل على التطبيق، والميزة الجديدة اللي اضافها واتساب هي ميزة إنشاء ملصق أو ستيكر Sticker بالذكاء الاصطناعي، وممكن تختارها من خلال زر إنشاء "Create" وبعدها تقوم بكتابة الوصف اللي محتاجه لصنع ستيكر Sticker.


تعمل ميتا Meta على أداة ذكاء اصطناعى جديدة:


تقوم ميتا في الوقت الحالي بالعمل على أداة ذكاء اصطناعي جديدة، وتسمى بـ Shepherd، والأداة دي تعمل على انتاج اجابات بشكل دقيق اكثر من الإجابات اللي تنتجها أدوات الذكاء الاصطناعي الأخرى، وتم اثبات أن الأداة دي هتساعدك على إعطاء نتائج دقيقة اكتر من شات جي بي تي Chat GPT.



‎ يسمح يوتيوب بإضافة لينكات أكتر على بروفايلك:


صناع المحتوى هيقدروا يقوموا بإضافة لينكات اكتر على قناتهم على يوتيوب، يعني هتقدر تضيف حتى 14 لينك، بالتالي هتقدر تضيف جميع حساباتك على وسائل التواصل الاجتماعي وموقعك الإلكتروني. وطبعا ده هيساعدك في تحقيق كيفية الربح من اليوتيوب.



ميزة إضافة اغاني على صور متعدده على انستجرام Instagram Carousel:


أضاف انستجرام ميزة جديدة وهي ميزة الاغاني اللي ممكن تضيفها على محتوى الصور "Carousel ".


إضافة خاصية الحالة على تيليجرام:


قبل كده أعلن تيليجرام انك هتقدر تشوف الحالة أو Stories على التطبيق، وأن الميزة دي هتكون مخصصة لمستخدمي تيليجرام بريميم، لكن دلوقتي اصبح لكل شخص انه يضيف حالة Stories، وكمان يقوم بتعديلها، إضافة ملصق او ستيكر، الموقع الجغرافي وكمان محتوى مكتوب، بالإضافة لخيارات الخصوصية.


آخر الأخبار:

حظر تطبيق تيك توك في نيويورك:

مشكلة حظر تطبيق تيك توك في أمريكا مستمرة لحد دلوقتي، كمان أعلنت حكومة ولاية نيويورك بحظر تطبيق تيك توك على أجهزة الحكومة كلها، بسبب التخوف من تجسس الصين على أمريكا.



بكده عرفت ايه التحديثات اللي حصلت الاسبوع ده في عالم الـ Marketing بالعربي، من وجهة نظرك هل شايف ميزة ستيكر بتقنية الذكاء الاصطناعي اللي هيتم اضافتها على واتس اب هتكون مفيدة ليك ولا لأ؟ كمان بعد اضافة ميزة اضافة حتى 14 لينك في قناتك على يوتيوب هل بالنسبة لك ميزة فعلية و هتساعدك في نشر جميع حساباتك بشكل فعلي؟ شاركنا برأيك في الكومنتات وقولنا ايه التحديث المهم من وجه نظرك


كمان لو عايز تعرف كل جديد بيحصل في عالم الديجيتال ماركتنج بالعربي تابع كل مقالاتنا اول بأول كل يوم في ماركتنج بالعربي عشان تتابع كل جديد وممكن تحصل على كورس التسويق الالكتروني من جوجل وإجابة كتير من الاسئلة اللي بتدور عليها.

وكمان هتعرف من خلال منصتنا افضل شركة تسويق الكتروني في مصر، ولو مهتم تعرف اكتر عن مجال الـ ديجيتال ماركتنج بالعربي كل ده واكتر وضحناه في مقالاتنا السابقة.

بنشجعك انك تكتب كومنت وتسألنا على أى حاجة هنرد عليك فورا، وقولنا ايه رايك في التحديثات الجديدة.


إقراء أيضا

 اهم اخبار السوشيال ميديا

لينكد إن

لينكد إن

8 يناير 2024

اهم اخبار السوشيال ميديا لعام 2023

لذلك سنوضح لك اهم اخبار السوشيال ميديا لعام 2023 حتى تكون مواكب لكل تحديث في عالم الـ Marketing بالعربي.

تحديثات جوجل لعام 2023

فيسبوك

فيسبوك

4 يناير 2024

تحديثات جوجل لعام 2023

تحديثات جوجل لعام 2023 لا تقتصر فقط على تحسين أداء محرك البحث، بل تعكس أيضًا الابتكار والتحسين المستمر. تعمل جوجل باستمرار على تلبية احتياجات المستخدمين وتوفير تجربة بحث متميزة، لذلك التحديثات تعكس تلك الجهود.

ما هو التسويق الالكتروني

فيسبوك

فيسبوك

21 ديسمبر 2023

ما هو التسويق الالكتروني 2024

تعرف على اخر التحديثات في مجال الديجتال ماركيتنج للاجابة عن سؤال ما هو التسويق الالكتروني و افضل طرق تطبيقه في عام 2024!

نشرة اخبار ماركتنج بالعربي

انستجرام

انستجرام

17 سبتمبر 2023

نشرة اخبار ماركتنج بالعربي

كن دائما على دراية باخر تحديثات السوشيال ميديا و الديجيتال ماركتنج على مستوى العالم من خلال منصة ماركتنح بالعربي

نشرة اخبار ماركتنج بالعربي الأسبوعية

انستجرام

انستجرام

10 سبتمبر 2023

نشرة اخبار ماركتنج بالعربي الأسبوعية

تعرف على اخر تحديثات السوشيال ميديا واخر اخبار مجال الديجيتال ماركتنج بالعربي من خلال منصة ماركتنج بالعربي ، اول منصة عربية في الاشرق الاوسط متحصصة في مجال التسويق الالكرتوني و الديجيتال ماركتنج

نشرة اخبار ماركتنج بالعربي

انستجرام

انستجرام

3 سبتمبر 2023

نشرة اخبار ماركتنج بالعربي

تابع كل اخبار مجال الماركتنج بالعربي و تحديثات السوشيال ميديا من خلال منصة ماركتنج بالعربي وهي أول منصة عربية في الشرق الأوسط متخصصة في مجال الديجيتال ماركتنج